Décollage: wyróżnić się z tłumu

[spider_facebook id=”2″]

 

Czy wielokrotne powielenie zdjęcia tragicznego wypadku samochodowego proporcjonalnie zwiększy siłę jego oddziaływania? Andy Warhol (seria „Car Crash”) uświadomił nam, że dzieje się wręcz odwrotnie – zwielokrotnienie przekazu osłabia treść, a w efekcie odbiorca staje się obojętny. Jednak jeżeli się bliżej przyjrzeć przestrzeni miejskiej, można odnieść wrażenie, że mało kto wyciągnął wnioski z twórczości Warhola.

 

Plakaty – pojedynczo będące małymi dziełami sztuki o charakterze informacyjnym – poprzyklejane obok siebie, jeden po drugim, stają się monotonną teksturą, na którą nie zwracamy uwagi; podobnie jak nie przyglądamy się pojedynczym cegłom w budynkach. Dlatego, korzystając z techniki Décollage, chciałem rozwarstwić obraz i tym samym przywrócić mu należytą indywidualność, jednocześnie pokazując, jak niewiele trzeba, żeby wyróżnić się z tłumu.

 

_DSC0202

 

_DSC0595

 

_DSC0599

 

Copy of _DSC0615

 

Copy of _DSC0616

 

Copy of _DSC0617

 

Copy of _DSC0618

 

Copy of _DSC0619

 

street_1

 

Tekst i zdjęcia
Brian Dam